• Мехатроніка

    Майбутнє сучасного підприємства - в сміливості першого кроку. І тому ми йдемо шляхом пошуків, апробації та впровадження нових перспективних напрямків бізнесу, нових технологій, нового обладнання, нових агрегатів для авіації та космосу, виховання молодих і грамотних інженерів, менеджерів і конструкторів.

      З ініціативи АТ «ФЕД» створений Інноваційний аерокосмічний кластер «Мехатроніка», учасниками якого стали провідні аерокосмічні підприємства України, ВНЗ, проектні та дослідницькі організації. Керівники цих підприємств підписали Меморандум про створення, і сьогодні ми обговорюємо напрямки нашої спільної діяльності. Однією із основних переваг кластерного механізму є об'єднання технологічних, виробничих, фінансових, трудових та інших ресурсів при мінімальних фінансових витратах з боку держави.

      Співпраця в рамках кластеру є одним з найбільш дієвих механізмів, що сприяють збільшенню темпів розвитку окремих галузей промисловості і економіки держави в цілому.

      На користь кластерної системи говорить і той факт, що сучасний високотехнологічний продукт на сьогоднішній день є інтегральним продуктом, який вимагає різнобічних технологічних, виробничих та інтелектуальних можливостей. Інноваційний аерокосмічний кластер «Мехатроніка» знаходиться в центрі найважливішого економічного регіону і є одним з найбільших епіцентрів аерокосмічної діяльності.

      Інноваційний аерокосмічний кластер «Мехатроніка» володіє ідеальним логістичним розташуванням, ресурсним, інтелектуальним і виробничим потенціалом.

      Основною метою кластерної політики є забезпечення високих темпів економічного зростання і диверсифікації економіки за рахунок підвищення конкурентоспроможності підприємств, постачальників обладнання, комплектуючих, спеціалізованих виробничих і сервісних послуг, науково-дослідних і освітніх організацій, що утворюють територіально-виробничі кластери.

      Усе це можна розглядати як складові синергетичного ефекту кластеризації, при якому доходи від спільного використання ресурсів перевищують суму доходів від використання тих же ресурсів окремо.

      Інноваційний аерокосмічний кластер «Мехатроніка» - альянс українських підприємств і науково-освітнього комплексу, які вже довгі роки співпрацюють у сфері створення сучасних авіаційних і космічних систем - усіх, чия робота базується на синергетичній інтеграції механіки, електроніки та комп'ютерних технологій.


        Основними завданнями кластеру є:

      • підвищення конкурентоспроможності та економічного потенціалу учасників кластеру за рахунок реалізації потенціалу ефективної взаємодії на всьому життєвому циклі продукції кластеру;

      • створення широкого доступу до інновацій і нових технологічних рішень, у тому числі забезпечення трансферу технологій;

      • створення нових висококваліфікованих робочих місць у галузях промисловості;

      • зниження транзакційних витрат, що забезпечують формування передумов для реалізації спільних коопераційних проектів і продуктивної конкуренції;

      • поліпшення зовнішньоекономічної інтеграції та зростання міжнародної конкурентоспроможності учасників інноваційного кластеру за рахунок включення кластеру і його учасників до глобальних ланцюжків створення доданої вартості;

      • створення пулу можливостей для запуску спільних інвестиційних проектів, у тому числі спрощення доступу учасників кластеру до фінансових ресурсів;

      • сприяння розвитку виробничої, організаційної та фінансової кооперації в рамках кластеру.

  • Затверджено Раду кластеру


      Президент інноваційного аерокосмічного кластеру «Мехатроніка»:

      Попов В.В. - к.т.н., голова правління АТ «ФЕД».


      Віце-президенти:

      Богуслаєв В.О. - д.т.н., проф., президент АТ «Мотор Січ».

      Кравченко І.Ф. - д.т.н., генеральний конструктор - директор ДП «Івченко-Прогрес».

      Вчений секретар Ради кластера:

      Фадєєв В.А. - д.т.н., проф., заст. голови правління з питань науки АТ «ФЕД».


      СПИСОК

      учасників Інноваційного аерокосмічного кластера «Мехатроніка»

      1. Товариство з обмеженою відповідальністю «ФЕД», м. Харків

      АТ «ФЕД» - провідне об'єднання низки підприємств України з розробки, серійного виготовлення, ремонту та сервісного обслуговування агрегатів для гідравлічних, паливних та електричних систем авіаційної техніки. Авіаційні агрегати марки ФЕД використовуються на авіаційних двигунах різних серій і модифікацій, успішно працюють на літальних апаратах військового і цивільного призначення таких відомих марок, як Су, МіГ, Ан, Ту, Як, Іл, Мі, Ка, Бе і експлуатуються більш ніж у 60 країнах світу.

      АТ «ФЕД», має сучасну виробничу базу і висококваліфікований персонал, готовий розглянути пропозиції аерокосмічних фірм щодо організації спільного виробництва, випуску ліцензійних виробів авіаційного призначення та інших форм спільної діяльності.  

    2. Державне підприємство «Антонов», м.Київ

      ДП Антонов реалізує повний цикл створення сучасного літального апарата. Кваліфікований колектив, конструкторське бюро, комплекс лабораторій, експериментальний завод і випробувальний комплекс дозволяють вирішувати різні завдання з розробки і сертифікації літаків, взаємодіяти з виробниками всіх типів літаків Антонова.

      3. Акціонерне товариство «МОТОР СІЧ», м. Запоріжжя

      Підприємство випускає надійні авіаційні двигуни і газотурбінні установки, які є конкурентними на світовому ринку. Продукція підприємства експлуатується на літаках і вертольотах різного призначення, більш ніж у 100 країнах світу.

      Розробка і впровадження у виробництво сучасних технологій, що спираються на новітні досягнення науки і техніки, професійний, висококваліфікований і згуртований колектив, унікальна виробнича база, ресурси, ефективна управлінська стратегія - усе це є плацдармом для успіху та сталого розвитку.  

    4. Державне підприємство «Івченко-Прогрес», м. Запоріжжя

      Сфера діяльності: проектування, виготовлення дослідних зразків, проведення випробувань дослідних зразків, матеріально-технічна підтримка льотних випробувань дослідних зразків; авторський конструкторський супровід виробництва і експлуатації серійних авіаційних двигунів, а також проектування модифікацій авіаційних двигунів цивільного і військового застосувань; техобслуговування, капітальний і середній ремонт авіаційних двигунів і виготовлення компонентів до них; проектування, виробництво, ремонт і технічне обслуговування газотурбінних приводів промислового призначення; проектування, монтаж і технічне обслуговування засобів пожежогасіння.

      Авіадвигуни, розроблені ДП «Івченко-Прогрес», застосовують на 60 типах літальних апаратів в більш ніж 100 країнах світу. Загальне напрацювання в експлуатації газотурбінних двигунів становить понад 300 млн. год.

      5. Державне підприємство «Харківський машинобудівний завод «ФЕД », м. Харків

      Сьогодні підприємство займає лідируючі позиції в Україні з серійного виготовлення, ремонту і модернізації агрегатів для гідравлічних, паливних та електричних систем авіаційної техніки.

      Продукція підприємства унікальна, відрізняється високою наукоємністю і технічним рівнем виробництва, застосовується практично на всіх видах літаків і вертольотів, що випускаються в СНД і експлуатується більш ніж в 60 країнах світу. ДП ХМЗ «ФЕД» також бере участь у розробці агрегатів на вимогу замовника та пропонує вже існуючі вироби на авіаційну техніку нового покоління.  

    6. Державне підприємство «Харківське агрегатне конструкторське бюро», м.Харків

      Харківське агрегатне конструкторське бюро, яке входить до державного концерну «Укроборонпром», розробляє і випускає нові види авіаційної техніки: приводи систем управління літаків, паливні агрегати, насосні станції, електродвигуни, гідроагрегати, електромагніти, індукційні датчики. Підприємство здійснює конструкторський супровід і ліцензування серійного виробництва.

      Агрегати розробки ДП «ХАКБ» успішно використовуються на літаках Ан-148, Ан-158, Ан-178, Ан-140, Ан-32, Бе-200; вертольотах Ка-60, Ка-62, Ка-226, Ансат. Підприємство займається новими розробками для авіаційних фірм Китаю, Індії.  

    7. Харківське державне авіаційне виробниче підприємство, м Харків

      Харківське державне авіаційне виробниче підприємство створене в 1926 році. З того часу ХДАВП випускає різні типи літаків цивільних і військових, включаючи навчально-бойовий МіГ-15УТИ. Ту-104 - перший реактивний лайнер СРСР і Ту-134, що склав основу парку Аерофлоту і багатьох інших авіакомпаній. Передовий технічний комплекс, великі потужності, колосальний досвід впровадження нових технологій - так можна охарактеризувати ХДАВП сьогодні.

      ХДАВП є одним з небагатьох виробників авіаційної техніки із замкнутим циклом виробництва, що дозволяє заявляти про повну відповідальність за всі етапи виробничого процесу і бути впевненим в якості кінцевого продукту. Авіаційна техніка, виробництва ХДАВП повністю відповідає міжнародним стандартам і нормам.  

    8. Державне науково-виробниче підприємство «Об'єднання Комунар», м.Харків

    Підприємство спеціалізуємося на випуску систем управління ракет-носіїв і космічних об'єктів, що є переконливим доказом високих технологій, якості продукції, яка випускається і високої кваліфікації персоналу.

      Поряд з цим підприємство випускає широкий спектр промислових і побутових товарів - від приладів систем управління для літаків, програмно-технічних комплексів управління паровими турбінами до промислових і побутових електролічильників, лічильників обліку витрати води, зварювального обладнання та ін.

      9. Науково-технічне спеціальне конструкторське бюро «ПОЛІСВІТ", м. Харків

      Сфера діяльності НТ СКБ «Полісвіт» - розробка і виробництво:

    • систем управління ракет-носіїв;

      • пристроїв управління для різних систем літаків і авіаційних двигунів;

      • автоматизованих систем управління технологічними процесами;

      • рентгеноінтроскопічних систем митного огляду та дефектоскопії;

      • інверторних джерел зварювального струму з полуавтоматами.

      Підприємство має великий досвід робіт з розробки, виготовлення і експлуатації контрольно-випробувальних комплексів великих і складних об'єктів контролю.

      10. Товариство з обмеженою відповідальністю «ХАРТРОН», м. Харків

      ПАТ «ХАРТРОН» являє собою холдингову структуру, до складу якої входять керуюча компанія, власне ПАТ «ХАРТРОН» і 10 підприємств, створених за участю керуючої компанії.

      У даний час підприємства ПАТ «ХАРТРОН» працюють у таких сегментах ринку, як ракетно-космічна галузь, енергетика, у тому числі атомна, залізничний транспорт. Ракетно-космічний напрямок у діяльності ПАТ «ХАРТРОН» є пріоритетним. Підприємство продовжує займати лідируюче, а в деяких випадках і монопольне становище на ринку космічних технологій.

      11. Приватне акціонерне товариство «Вовчанський агрегатний завод», м. Вовчанськ

      Продукція приватного акціонерного товариства «Вовчанський агрегатний завод» має великий попит і високу конкурентоспроможність як в Україні, так і за кордоном.

      Основні напрямки діяльності:

      • розробка та виробництво паливної апаратури, агрегатів управління і регулювання газотурбінних приводів для авіаційної, нафтогазової та енергетичної галузей;

      • розробка та виробництво гідравлічних і комбінованих гідро- і електропневматичних агрегатів літальних апаратів;

      • проектування і виготовлення пневматичних і комбінованих гідро- і електропневматичних агрегатів автомобільних транспортних засобів.

      12. ДП «Дослідно-конструкторське бюро авіації загального призначення», м. Київ

      ДП «Дослідно-конструкторське бюро «Авіація загального призначення» веде науково-дослідну та виробничу діяльність за наступними напрямками:

      • виробництво багатоцільових мотодельтапланів Т-22/32 і мотопарапланів П-22/3;

      • сертифікація та модернізація легких літаків SW-01 і SW- 02;

      • сертифікація, модернізація і розробка модельного ряду легкого багатоцільового літака Y-1 "Дельфін".

      Ініціативні науково-дослідні роботи за напрямками:

      • безпілотні авіаційні комплекси;

      • Модернізації літака Ан-2;

      • багатофункціональна двомоторна повітряна платформа;

      • літаки спецприназначенія в пілотованому та безпілотному варіантах.

      13. Товариство з обмеженою відповідальністю «Дніпропетровський агрегатний завод», м. Дніпро  

    Велике машинобудівне підприємство з 90-річним досвідом випуску виробів авіаційної техніки, гідроапаратури для шахт і товарів народного споживання. Засноване в 1927 році, підприємство виросло в найбільшого українського виробника авіаційних агрегатів, які використовуються у військовому і цивільному літакобудуванні. Підприємство сьогодні - це потужне високотехнологічне і мобільне виробництво, що забезпечує повний цикл виготовлення авіаційних агрегатів, приладів, що управляють шахтною гідравлікою, і спеціальних електроприводів. Якість і надійність виробів, що випускаються, забезпечуються конструкторсько-технологічним потенціалом заводу і гарантовані системою менеджменту якості, сертифікованої за стандартом ДСТУ ISO 9001-2009 (ISO 9001: 2008, IDT).

      14. Український науково-дослідний інститут авіаційної технології, м. Київ

      Український НДІ авіаційної технології працює на специфічному наукомісткому авіабудівному ринку майже 50 років (заснований влітку 1964 року).

      15. Акціонерне товариство «Елемент», м. Одеса

      Основні види діяльності - розробка, модернізація, виробництво, випробування, атестація, ремонт, продовження ресурсу та супровід в експлуатації виробів:

      • авіаційної бортової і наземної електронної техніки;

      • програмно-технічних комплексів для випробувань газотурбінних двигунів;

      • метеоперетворювачів і метеостанцій промислового і спеціального призначення;

      • систем управління для вітроенергетики;

      • електроніки для військової та ракетно-космічної техніки.

    16. ТОВ Технопарк «Слобожанщина», . Харків  

    17. Науковий парк «ФЕД», м. Харків  

    18. Інститут радіофізики та електроніки ім. О Я. Усикова Національної академії наук України, м Харків  

    19. Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», м. Харків  

    20. Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», м. Харків  

    21. Харківський національний університет радіоелектроніки, м. Харків  

    22. Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна, м. Харків  

    23. Харківський університет Повітряних сил ім. І. Кожедуба, м. Харків  

    24. Національний гірничий університет, м. Дніпро  

    25.Дніпропетровський національний університет ім. О. Гончара, м. Дніпро  

    26. Національна металургійна академія України, м. Дніпро

  • Рада кластера «Мехатроніка» спільно з вищими навчальними закладами м. Харкова: ХНУ ім. Каразіна, НАУ «ХАІ», НТУ «ХПІ», ХНУРЕ, ХУПС ім. І. Кожедуба - у 2016 році брали участь в регіональних та міжнародних програмах:

      1. «МАЙБУТНЄ - СМІЛИВІСТЬ ПЕРШОГО КРОКУ»

      2. «СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ПОЛЬОТОМ - ПОГЛЯД У 2030 РІК»

      3. «ВИСОКІ СИСТЕМИ НАВІГАЦІЇ ЛІТАЛЬНИХ АПАРАТІВ по наземних орієнтирах»

      4. «СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ТА КОНТРОЛЮ АВІАЦІЙНИХ ДВИГУНІВ ПОКОЛІННЯ 6»

      5. «безпілотні літальні апарати».

      6. Імпортозаміщення.

      7. Диверсифікація.

      8.ІНШІ.


      Взяли активну участь у розробці:

      • стратегії розвитку вітчизняніх вісокотехнологічніх галузей до 2025 р.

      • Програми розвитку авіаційної промисловості України на період до 2025 р.

      • Середньострокового плану пріорітетніх дій Уряду до 2020 р.

      • Антикризової програми.

     

    Підприємства аерокосмічного кластеру «Мехатроніка» (АТ «ФЕД», ДП ЗМКБ «Прогрес», УкрНДІАТ, НАУ «ХАІ») у 2016 році виграли грант (розрахований на 3 роки) за проектом AERO-UA: «Стратегічна і цільова підтримка Європа-Україна співробітництво в дослідженнях авіації», програми Horizont-2020.

  • КОНТАКТИ:

    Президент кластеру «Мехатроніка»:

    Попов Віктор Васильович

    Тел. +38 (057) 700-50-41


    Вчений секретар Ради кластеру «Мехатроніка»

    Фадєєв Валерій Андрійович

    Тел/факс +38 (057) 719-29-64


    Контактна інформація:

    Україна, 61023, г. Харків, ул. Сумська, 132

    e-mail: fadeev@fed.com.ua